Gå direkte til indhold

Kund hos itm8

Som kund hos itm8 har ni möjlighet att nyttja våra digitala tjänster och portaler dygnet runt. Läs mer om respektive tjänst via länkarna nedan. Önskar ni tillgång till något av systemen eller är nyfiken på att få veta mer vänligen kontakta er affärskontakt på itm8.

Läs mer om våra tjänster

APL Portal

APL Portal är din nyckel till en sömlös digital samverkan. Genom denna plattform får du som kund tillgång till en omfattande mängd information och användbara funktioner. Med bara några få klick kan du enkelt lägga en beställning eller göra en felanmälan. Dessutom erbjuder APL Portal möjligheten att följa dina ärenden på ett överskådligt sätt. Du kan enkelt hålla koll på varje steg i processen och vara säker på att inget faller mellan stolarna. Önskar ni få tillgång till ALP Portalen eller har frågor, vänligen vänd dig till din affärskontakt på itm8.

AddStore

AddStore är vår webshop där ni som har ett avtal med itm8 för produkter, licenser eller tillbehör smidigt kan hantera er order. AddStore vänder sig till företag och organisationer, vi hanterar ingen produktförsörjning för privatpersoner eller enskilda firmor. Önskar ni få tillgång till AddStore eller har frågor, vänligen vänd dig till er affärskontakt på itm8.

itm8 Marketplace

itm8 Marketplace är en handelsplats för molntjänster från ett urval av itm8s leverantörer. Via itm8 Marketplace kan ni som kund konsumera tjänster och licenser och själv justera antal efter aktuellt behov i er organisation.

itm8 Alert

En kostnadsfri tjänst som ger er övergripande kontroll och förvaltning över er verksamhets service- och supportavtal. Här finner ni inköpta produkter, vad som behöver förnyas och tas bort samt ekonomisk översikt vad er produktionsmiljö kostar i service över exempelvis en månad eller årsperiod, vilket gör det mycket enklare att budgetera samt planera nödvändiga förändringar. Ett komplett verktyg där ni själva har möjligheten att lägga in produkter, byta namn och lokalisation.

itm8 Asset

Beställningsportalen i frontPORT ger er som kund till itm8 möjligheten att beställa såväl produkter som tjänster med olika leverantörer som mottagare. Här kan ni även välja att visa aktuellt lagersaldo på utvalda produkter. Attestflödet är logiskt uppbyggt och valmöjligheterna är många då alla fält i såväl Beställningsportalen som Asset är dynamiskt uppbyggda och ni kan själv välja hur informationen ska presenteras. Är ni intresserad av att få veta mer vänligen kontakta er affärskontakt på itm8 så hjälper de er.

Våra skrivartjänster

Dokumenthantering är idag ett av de mest prioriterade områdena där företag vill digitalisera sina processer och därmed behöver digitisera de dokument man använder sig av. Genom att skanna allt som kommer in till företaget kan man lägga allt i ett dokumenthanteringssystem som gör allt sökbart och lättillgängligt för medarbetare, slut på letandet i pärmar och där informationen endast finns fysiskt på ett ställe.

Service & Support

Print Manager

Förbrukning & tillbehör

Har du frågor? Hör av dig till oss.